Neodkladajte si registráciu pre elektronickú komunikáciu na poslednú chvíľu.
Kto je povinný komunikovať elektronicky ?
Fyzické osoby – podnikatelia. SZČO, sprostredkovatelia poistenia – finan. poradcovia, drobní živnostníci, ktorí spadajú pod obchodný zákonník
Týka sa to napr. dedka, ktorý prenajíma nehnuteľnosť, byt, garáž a pod. ?
Nie, táto povinnosť neplatí pre prenajímateľov nehnuteľností bez živnostenského oprávnenia.
Fyzické osoby – podnikatelia registrovaní pre daň z príjmov a ich zástupcovia sú povinní od 1.7.2018 komunikovať s finančnou správou jedine elektronicky. Všetky daňové priznania, prehľady o zrazených preddavkoch, hlásenie o vyúčtovaní dane, ale napríklad aj žiadosť o vystavenie potvrdenia o nedoplatkoch a pod., už od 1.7 2018 nie je možné podať písomne.
Ako sa má podnikateľ registrovať ?
Registráciu je možné vykonať prostredníctvom stránky finančnej správy, a to vyplnením registračného formulára, alebo s občianskym preukazom s čipom (eID), či kvalifikovaným elektronickým podpisom (KEP).
Keď je už používateľ zaregistrovaný, je potrebné vykonať autorizáciu. Používateľ, ktorý nemá kvalifikovaný elektronický podpis (KEP) alebo elektronický občiansky preukaz (eID kartu), musí navštíviť daňový úrad kvôli autorizácii osobne, ktorý je povinný so sebou priniesť žiadosť pre autorizáciu subjektu a predložiť svoj občiansky preukaz. Pre tých, ktorí majú KEP, či eID kartu, je možné vykonať autorizáciu cez portál finančnej správy.
Odporúčame vykonať registráciu v predstihu, môžete ju vykonať kedykoľvek v priebehu roka. zvyčajne trvá tri dni, preto v posledný deň na podanie daňového priznania už bude neskoro.